Saturday, June 14, 2014

Cara Turunkan Berat Badan Dengan Cepat Sebelum Raya

Assalammualaikum,

Fuhhhhhh~ bukan setakat berhabuk, dah naik bersawang, berdebu, berlumpur semua, punyalah lama aku tinggalkan blog kesayangan aku ni. Sorry.. Aku sibuk sangat-sangat sekarang ni, mana nak ke kelas lagi, nak ulang-alik seminggu sekali atau dua minggu sekali balik ke Kelantan jumpa Eishal lagi, selalu sangat sibuk jangankan nak update blog sampai kadang-kadang tak ada masa untuk diri sendiri, penat ya amat. Eishal dah makin besar sekarang, banyak akal cakap pun banyak, ada je idea dia, active 24 jam, hahaha, sekejap je baby aku dah tak jadi baby lagi, dah 1 tahun 8 bulan dah Eishal sekarang ni, rasa macam baru semalam je dia lahir. Buat masa ni memang aku merancang tak nak ada anak lagi, bukan menolak rezeki tapi buat sementara waktu ni aku nak anak sorang dulu, biar aku dah habis belajar, ekonomi semua dah kukuh, dah puas aku main dengan Eishal baru la aku nak tambah lagi ( main dengan anak sampai dah tua pun takkan puas aku rasa.. hahaha )

Sepanjang 1 tahun 8 bulan ni juga aku ambil pil perancang untuk family planning kami, aku nak make sure memang betul-betul selamat, ye lah aku pun belajar lagi sekarang ni kurang-kurangnya biar lah habis belajar dulu, tapi disebabkan kesan dari kesan pil perancang ni la berat badan aku naik macam nak gila, memang badan macam dipam-pam, gila bulat sedih sangat rasa bila berjalan sebelah Mr.B macam giant pulak aku rasa, ye lah dia kurus je, tinggi pun sama dengan aku je 171cm je, macam anak dengan mak la pulak. Masa tu memang frust la sangat-sangat rasa down je, spare tyre merata-rata, hahahaha, tapi suami aku okey je dia faham berat aku naik sebab kesan dari pengambilan ubat tu, selalu pujuk aku cakap jangan sedih-sedih walau kadang-kadang lawak dia buat aku rasa nak karate je dia. nasib la sayang tak jadi nak karate, hew hew hew~ Sampai lah satu hari tu aku ternampak gambar Ieda Moin yang dah selim-melim dekat majalah, lawa gile kot, dia dah kurus lagi lawa dari masa dia sebelum kahwin lagi, terus aku follow dia di ig, owh rupa-rupanya dia ambil SLIMBEAUTYCARE ( SBC ) mula-mula aku tak percaya sangat, 50 - 50 nak try ke tak sebab mcam-macam aku dah cuba, turun sikit je bia aku stop berat akan naik macam nak gila, lagi banyak dari yang turun. Lepas 5-6 hari duk fikir nak try ke tak, last-last aku beli juga, aku fikir kali ni kalau tak turun juga lantak lah memang aku dah takkan terpengaruh dah lagi dengan ubat kurus sampai bila-bila, punya la emo aku masa tu.

Dapat je SBC aku terus makan kejap-kejap tu juga, punya la excited, esoknya terus timbang tapi hampa  je sebab tak turun lansung pun walau segram, dalam hati dah fikir ni mesti sama je macam produk kurus lain, tipu je, tapi dah disebabkan aku dah beli SBC tu aku makan la jaga hari-hari, sampai la dah seminggu lepas tu baru aku tergerak hati nak timbang lagi sekali, mana lah tahu kot-kot turun segram pun jadi lah.. Punya lah happy masa tu bila aku tengok berat aku dah turun 4.5 kg, memang aku menjerit-jerit happy macam nak gle panggil Mr.B tengok betul-betul nombor dekat jarum penimbang tu takut aku tersalah tengok, dekat sepuluh kali la aku naik penimbang tu nak makesure yang berat aku memang dah sah turun. Mr.B siap cakap lepas ni isteri dia boleh jadi model Victoria Secrat la, hampeh betul. Lepas dari tu aku memang tak timbang lansung, konon-konon nak suprise habis 1 botol baru nak timbang, baju-baju lama pun banyak yang dah boleh pakai balik, Ya Allah happynya aku rasa. Lepas je habis 1 botol baru aku timbang balik, total 1 botol aku turun 12kg, terus aku order botol ke-2 dan apply jadi stokis sekali.. puas hati sangat-sangat. Sekarang aku baru habis 2 botol SBC dari 94kg sekarang aku dah 73kg, kalau boleh raya ni aku nak turunkan sampai 65 / 60kg sebab kalau turun banyak sangat pun pelik juga sabab aku tinggi, Mr.B pun dah pesan siap-siap jangan kurus sangat nanti tak lawa. lagi 2-3 hari aku akan masuk botol ke-3 insyallah raya ni aku dapat la pakai baju fashion-fashion sikit, ye la tiap-tiap tahun aku pakai baju kurung je sebab spare tyre melambak-lambak, tahun ni boleh la aku pakai kurung moden ke, peplum ke (^_^) wahhh.. angan-angan nak best je. Kalau korang pun teringin nak turunkan berat badan macam aku sebelum raya ni korang bolehlah try SBC ni. dijamin korang akan puas hati gle, nak ambil SBC masa puasa pun boleh tak de hal, korang jangan lah risau, SBC ni 100% halal, selamat, berkesan, dan paling penting sekali dah mendapat kelulusan dari badan kesihatan, SBC juga 100% dibuat dari herba-herba, kunyit, sengkuang memang bebas 100% dari bahan kimia, korang takkan rasa nak ke tandas je, tak de sakit-sakit kepala, sesak nafas, sakit dada apa semua, cuma korang akan asa lebih berpeluh sikit dari biasa tapi sikit je la, sebab berlaku proses pembakaran lemak, korang akan rasa lebih cergas & bertenaga sebab lemak-lemak korang dah ditukarkan menjadi sumber tenaga. Kalau korang nak tahu juga ramai kot artis Malaysia dan makeup artis yang ambil SBC, patut lah dorang sentiasa slim je, rupa-rupanya dorang pun ambil SBC kalau tak percaya cuba korang tengok ni.


farhan turun 9kg dengan SBC


edlin af turun 7kg dengan SBC


ni antara artis-artis yang lain yang ambil SBC juga, semua cutting meletopkan

.
.
.
.
.
taraaaaaa


hehehehe.. happy sangat-sangat sangat sangat, tak sabar nak kurus lagi, nak turun 10kg lagi


kalau korang teringin nak turunkan berat badan sebelum raya ni aku memang cadangkan sangat-sangat korang try SBC ni, comfirm korang akan puas hati, aku akan tolong guide, share tips-tips macam mana nak cepatkan lagi berat badan korang turun, comfirm raya nanti korang boleh bergaya sakan dengan baju raya yang cun melecun, meleleh air liur sedara mara korang tengok korang bergaya sakan raya ni. bagi yang berminat nak order korang boleh lah contact aku ye, aku merupakan salah seorang SBC Exclusice Stokis :

1 BOTOL - RM165.00
2 BOTOL - RM330.00

postage :
SEMENANJUNG MALAYSIA - RM5.00
SABAH SARAWAK - RM10.00

setiap pembelian dari aku, aku akan sertakan sekali dengan free gift (^_^)

whatsapp : +6 0142500109
email : sales.eishal@gmail.com
instagram : EISHALVALET


p/s : BE GLAM BE CLASSY WITH SBC (^_^)
p/s : yang berminat nak cari duit lebih raya ni & yang berminat nak jadi agent SBC boleh contact aku juga ye 





3 comment:

Rose Azadir said...

Salam kenal, saya blogwalking kat sini, jemput singgah ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com.

Afiqah Zubir said...

hi awk mkn ikut mcm dia tunjuk tu ke satu pagi satu petang?

madiana zulkifli said...

Cara makanan mcm mner? Awk still makan nasi jugak or mkn bihun sup je ker?? Just nak tau.. kalau boleh, share lah yer..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails