Friday, November 30, 2012

Eishal Dah Sunat

Alhamdullillah benda yang paleng aku takut dah sattle.. Senang hati aku.. Eishal dah sunat.. Lega sangat-sangat.. Selalu aku risau macam mana la nak sunatkan Eishal, dekat mana,susah kenak jaga.. Serius aku risau sangat-sangat takut dye saket.. Punya la macam-macam aku fikir sampai takut nak bawak Eishal bersunat.. Dah banyak sangat fikir aku pown tanya la dekat ibu susah ke nak jaga baby kalau baby dah sunat,macam mana nak jaga luka dye.. Ibu cakap sunatkan anak perempuan tak sama macam sunatkan anak laki-laki, senang je nak jaga, macam tindik telinga je darah pown takde.. Ibu cakap dekat bawah rumah ibu ada klinik yang boleh sunatkan baby, murah je cuma RM25.00. Sebenarnya pasal harga aku kisah pown yang doctor tu mesti perempuan dan mesti la islam sebab dye mesti taw bab-bab sunat nie.. So pagi tadi aku pown bawaklah Eishal pergi klinik dekat bawah rumah ibu tu Klinik Azlini nama klinik tu.. Klinik tu lebih kepada klinik kanak-kanak, selesa dan bersih sangat-sangat, nak biarkan anak merangkak atau berguling-guling dalam tu pown boleh sebab nak masuk dalam klinik tu kena tanggalkan kasut.. Masa aku pergi klinik tu orang tak ramai pown termasuk aku just 3 family je.. Dalam bilik doctor tu aku dengar ada budak perempuan menanges meraung-raung, nurse tu bagitawu yang budak perempuan tu pown bersunat.. Glupp.. Aku dah risau takot kalau Eishal meraung macam tu jugak dah la aku yang kena pegang sebab papa dye awal-awal dah bagitawu yang dye tak nak masok sebab tak sampai hati tengok anak dye menanges saket (kat rumah Eishal menanges nak susu pown dye da kelam kabut.. hahahaha) Lima minit lepas tu nurse pown panggil Eishal masuk, jantung aku dah laju masa tu macam nak kena mini heart attack je Eishal rilex je lentok-lentok kat aku, anak yang nak sunat ibu dye yang lebih nervous.. Kat dalamtu doctor suruh aku tanggalkan seluar dan bukak diaper Eishal.. Yang klakanya ngam-ngam je nurse tu tolong aku bukakkan diaper Eishal, selamba je baby bear aku nie kentut.. Cepat-cepat nurse tu tutup diaper balik sebab takut Eishal poo poo,hahaha.. Aku tanya saket tak doctor, kalau dah sunat nanti boleh demam ke, nape budak tadi meraung kuat macam tu.. Doctor bagitawu tak saket pown sebab daging baby lembut lagi, budak tu nanges sebab dye dah besar setahun sebulan kalau tak sala aku, daging pown da keras mesti la rasa saket, yela xpakai ubat apa just potong mentah-mentah macam tu je.. Doctor tu siap pesan lagi kalau nak sunat baby girl baek buat cepat-cepat senang, sebelum dye boleh duduk ataw meniarap sebab nanti kesian dye saket.. Kalau sunatkan dye masa baru lahir tu lagi bagus sebab tak saket lansung request je dekat doctor yang sambut baby tu nak sunatkan baby terus (kalau aku tawu waktu Eishal lahir aku da sunatkan dye) Waktu doctor tukar mata pisau dekat snipper aku dah cuak da.. Aku pegang tangan Eishal, nurse tu pulak pegang kaki Eishal dalam otak aku dok fikir mesti Eishal meraung nanti.. Doctor tu rilex je lepas dye baca Bismillah tak sampai 5 saat dye cakap da siap boleh pakaikan diapers dengan seluar baby sekarang.. Aku siap cepatnya betol ke da siap.. Doctor tu gelak siap cakap nak buat lagi sekali ke?? Aku ingat doctor tu dok cari-cari part yang nak potong rupanya dah siap potong dah.. Lembut gle keje dye tapi cepat.. Eishal pown rilex je tak bunyi apa lansung.. Senang je nak jaga doctor tu pesan bila baby da kencing buang je kapas yang tutup tu lepas tu basuh je macam biasa.. Doctor cakap tak payah risau apa.. Senang je kan aku je yang menggelabah lebih.. Hahahaha.. Keluar dari klinik tu Eishal terus tdow.. Sape-sape yang nak sunatkan baby aku cadangkan korang pergi la kat Klinik Azlini dekat Puchong Perdana tu bagus sangat-sangat service klinik tu.. 

p/s : rugi tak ambil gamba muka Eishal pagi tadi.. tu la mama dengan papa cuak sangat sampai lupa..

   

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails