Tuesday, June 15, 2010

Movie - The Karate Kid








Hari ahad hari tu aku, ibu n adek aku pegi tengok cerite nie.. adek aku blanje aku n ibu.. seyes best gle cite nie.. seronok ya amat.. cite nie pown simple n ringan je.. berbaloi gle la aku rase.. memang puas hati.. walau pown cite nie klaka tapi ade gak la part-part yang menyentuh perasaan.. memang touching la.. walau pown nie filem pertame bagi Jaden Smith tapi lakonan dye memang menjadi la aku rase memang profesional la.. aku rase bile besar nanti mesti dye lagi hebat dari ayah dye William Smith.. aku bagi 5 bintang untuk The Karate Kid nie.. T.E.R.B.A.I.K..

Sinopsis - cerite nie pasal Dre Parker(Jaden Smith) dengan ibu dye Sherry Parker(Taraji P.Henson) yang berpindah ke China coz ibu dye terpakse bertukar ke China.. mule-mule Dre nie tak suke gile untuk berpindah ke China memang anti gle la tapi bile dah sampai sane Dre nie dah mule suke dekat sorang amoi Mie Ying(Zhenwei Wang) name dye.. tapi ade sekumpulan budak-budak lain yang minat dekat amoi nie.. so bemule time tu la Dre asyik dibuli dengan budak-budak yang pandai berkungfu nie.. satu hari tue Mr.Han(Jackie Chan) ternampak yang Dre asyik kene buli so dye pown janji nak ajar Dre care-care kungfu sebenar.. so bermula la kisah Dre seyes klaka n menyentuh hati.. so kalau korang nak taw lebih lanjut cepat-cepat la korang tengok k.. kalo tak tengok seyes korang rugi..

2 comment:

Shafika Syuhada Rosli said...

thumbs up for this movie.. (:

umairaharis said...

yup seyes memang best.. sape tak tengok memang rugi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails