Sunday, May 16, 2010

Selamat Hari Guru



Mase tadika..
cikgu ajar dekat depan,
aku lary ikot pintu belakang,
nanges-nanges nak ikot ayah,
cikgu sabar je..

Mase sekolah rendah..
aku tak pandai membace tak pandai mengire..
cikgu tetap sabar,
cikgu ajar sampai aku pandai..
sampai aku dapat 4A dalam UPSR..

Mase sekolah menengah..
aku malas nak sekolah,
aku ponteng kelas, makan dalam kelas, lary mase profeser X mengajar
cikgu sabar je sambil tersenyum boleh bagi nasihat,
cikgu cakap jangan hampakan harapan orang tua..

Mase di Universiti..
aku tak taw ape minat aku,
aku tak taw ape sebenarnya impian aku,
cikgu tetap ade dan terus bersabar tanpa jemu untuk bimbing aku,
sampai aku pasti ape yang aku mau..sampai aku pasti ape cite-citeku,
agar aku berjaye jadi manusia yang benar-benar manusia kelak..

bile aku pikir balek batape besarnya kesalahan aku dekat cikgu-cikgu aku,
pengorbanan dan kesabaran mereka, aku rase sampai bile-bile pown aku takkan mampu nak balas jasa mereka.. aku hanye mampu doakan mereka bahagie.. terima kasih cikgu untuk semuanya.. tanpa cikgu-cikgu aku tak mungkin berada dimana aku sekarang.. dan aku takkan menjadi manusia yang benar-benar manusia.. kepada semua cikgu-cikgu yang ada dalam dunia nie, tak kire la cikgu yang bertauliah ataupun tidak yang dipanggil guru, cikgu, master atau sifu.. aku nak ucapkan

SELAMAT HARI GURU.. TERIMA KASIH CIKGU, JASAMU AKAN TETAP KUKENANG..

xoxo ~ selamat hari guru juga kepada maklong dan cikcah aku..

0 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails