Thursday, April 15, 2010

Sunyi Dalam Bingar, Aku Mahu Teman Sejiwa


Huh.. tengok kiri tengok kanan, sume tengah begembira, jerit pekik senyum tawe riang je suasana.. televison memekik-mekik tak berhenti-henti dari pagi sampai ke malam.. meraung-raung minta di offkan.. tapi tak siape ambil kesah.. lantak kau la disitu.. slagi ko xmeletop dan maseh boleh bertahan.. ko teroskan.. kat bawah hostel aku lagi la, riuh je suare orang belari-lari..bebas macam zaman kanak-kanak dulu.. tapi tak taw la nape dalam suasane yang bising, riuh-rendah macam kat pasar nie yang hingar bingar nie wat aku rase sunyi gile.. bosannye belaja kat tempat jin betendang nie (opss!! sory.. but yes i can't stay here..) jiwe aku tade kat sini.. letih, lelah, bosan n terkurung je aku rase.. aku mau pulang.. aku rindu kawan-kawan yang sejiwe ngan aku kawan yang bisa untok menanges dan ketawe besama.. kawan yang gile dan extream pemikirannya.. tapi dekat sini tade pun yang sejiwa macam dulu sume nya baik-baik belaka.. ber"saya" ber"awak", fikiran sempit yang asyik berceritakan pasal laky semata.. berkepit setiap masa kemana saja buat aku rase lemas.. oh come on, kite bukan lagi di zaman tadika yang harus diteman kemane saja walau ke tandas.. aku perlukan mase untuk diri aku sendiri.. sory kawan bukan nak kecikkan hati kau tapi kite datang dari dua dunie yang berbeza dan kite tidak sejiwa.. cukup sekadar ketawa bersama dan setiap benda harus ada sempadan yang remeh temeh yang bersangkot paut tentang si pengeran dikau.. tension weyh!! naek bernanah telinga aku.. oh god, cepat la cuti sem.. aku tak sabar nak balek puchong.. jumpe sahabat sahabat sume, kembali macam zaman sekolah dulu, cukup sekadar lepak atas bukit dah cukop buat kami bahagia dan tenang.. oh masa berlalu cepat la dikau..

wanie, gg, eat, joe, dhil, ashiq n bapak aku rindu kamo dan masa muda kita........

3 comment:

shazwani.nashuha said...

rindu kao jugak!!!!!!!!!!!!!!!!

rebel said...

tu la bile ko cuti weyh??

shazwani.nashuha said...

aku cuti bilan 5 kunk. yey.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails